guia MetroPagina

Читалићи, будите се!

Ове школске године наша школа учествује у, нама новом, а сада већ старом, пројекту Читалићи-писалићи.
Ученици су већ упознати са динамиком рада, а сада озбиљно крећемо у акцију.
С обзиром на то да нам је организатор послао списак обавезне и препоручене литературе, а да добар део тог материјала није доступан у нашој школској библиотеци, @Српска читаоница у Иригу нам је изашла у сусрет и наручила књиге, како би биле доступне ученицима. Захваљујемо се пријатељима, а у наставку прилажемо списак доступних наслова.
За све недоумице обратите се вашим учитељима и наставницама српског језика.
 
1. Соња Ћирић - Нећу да мислим на Праг, 2 ком.
2. Откачена школа  , 3 ком.
3. 20 изузетних дечака,     1 ком.
4. Александра Филиповић - О крилима и чудесима, 2 ком.
5. Урош Петровић - Страховита књига, 3 ком.
6. Данијела Костић - О љубави и другим моронима, 2 ком.
7. Мореа Банићевић - Двојници из таме, 3 ком.
8. Лела Стојановић - Весела вештица Ника, 3 ком.
9.  Зоран Паневски - Селена се буди, 2 ком.
10. Бјанка Пицорно - Француска дадиља, 2 ком
11. Ева Иботсон - Пас и његов дечак, 2 ком.
12. Сали Гарнер - Кћи трговца свилом, 1 ком.
13. Георги Консантинов - Доживљаји риђег гусара, 2 ком.
14. Јасминка Петровић – Мене је тешко не волети, 2 ком
15. Срећан крај – Оливер Јанковић, Лагуна, Београд 2019., 2 ком
16. Мало зелено дрво – Селина Ловрен, Лагуна, Београд 2019. 2 ком
17. Грознић вила у страшној шуми – Јана Бауер, Лагуна, Београд 2019. 2 ком
18. О крилима и чудима – Александра Филиповић, Лагуна, Београд 2019. 2 ком
19. Легенда о неосвојивом граду – ГорданаМалетић, Лагуна, Београд 2015. 2 ком
20. Демон школске библиотеке – Мореа Банићевић, Лагуна Београд 2016. 2 ком
21. Кућа хиљаду маски – Игор Коларов, Лагуна, Београд 2006. 2 ком
22. Урнебесна хемија – Бранко Стевановић, Зоран Пеневски, Лагуна, 2019. 2 ком

"Ловци на стереотипе у књигама"

Трећи задатак: "Ловци на стереотипе у књигама"
Пројекат: "Чаробна интеркултурална мрежа пријатељства" Модул 3
1. Назив пројекта: "Чаробна интеркултурална мрежа пријатељства" Модул 3
2. Аутор пројекта" Жељана Радојчић Лукић
3. Координатор за Србију: Данијела МиличићТребатицки
4. Учитељица Гордана Фодог
5. Узраст деце: основношколски ( други и четврти разред)
6. Број деце: 5
7. Основна Школа "Доситеј Обрадовић"
8. Место: Ривица
9. Држава: Србија
10. Трећи задатак: Ловци на стереотипе у књигама
11. Кратак опис активности: Бајка и дете су повезани на симболичан начин јер дете кроз бајку пролази све оно што су људи пре њега мислили о свету.Баш ту у бајкама сусрећемо се са безброј стереотипа.Ученици су добили задатак да у бајкама пронађу стереотипе везане за принцезе, маћехе и принчеве.Они су одбрали четири бајке: "Снежана и седам патуљака", "Успавана лепотица", "Лепотица и звер" и "Пепељуга".Након прочитаних бајки разговарали су о принцезама и дошли до закључка да су све оне прелепе, згодне,не раде ништа,послушне, чекају свог принца на белом коњу,увек су у кући, улепшавају се и на крају се богато удају и живе срећно до краја живота...док су са друге стране маћехе увек зле, лоше, осветољубиве, желе да се по сваку цену реше прелепе девојке која им се нашла на путу остварења својих циљева... Све стереотипе смо записали и на крају урадили ликовне радове "Принцеза" и "Принчева".
#A_MagicalNetwork_nazivvašedrzave #TeacherPrize #BestTeacher
#support_MagicalNetwork #MagicalNetwork #MagicalNetwork_Srbija

Лексикон стваралаца – 1000 биографија стваралаца у образовању

У среду 20.11.2019. године у Новом Саду, Гимназија “ Светозар Марковић” одржано је представљање 1000 биографија стваралаца у образовању. Сврха Лексикона је да представи просветне раднике који активно стварају и који се, по објективним резултатима, издвајају у својој професионалној популацији. На овај начин остаће забележен интелектуални капитал и квалитет које поседују људски ресурси у образовно-васпитним институцијама Републике Србије. Од 100.000 просветних радника, изабрано је 1000 најбољих. Међу њима, нашли су се и наша дивна директорка ОШ” Доситеј Обрадовић” Ириг, др Сања Николић и цењени колега, наставник математике, Драгослав Обрадовић.

Проф.Миленко Kундачина се аудиторијуму обратио речима:

- Данас не представљамо само публикацију већ ваше стваралаштво. Из популације од око 100.000 наставника, у основним, средњим школама и предшколским установа на овај начин промовишемо њих 1.000 и просветну делатност у Републици Србији. Ова промоција није само начин да се скрене пажња јавности на ствараоце и њихове потребе с једне стране, већ и потребу друштва за ствараоциме и њиховим делима. Највиши ниво стручности сваке професије се потврђује стваралаштвом њених припадника па и у предагошкој делатности. Стваралаштво појединаца и професионални успеси треба да буду основно мерило рада и личног напредовања сваког поједица.

Пројектом је обухваћено 220 доктора наука, нешто мање магистара са објављеним радовима; 1/3 има звање самосталног педагошког саветника, а неки и вишег педагошког саветника; 1/3 су аутори уџбеника; велики је број ствараоца са објављеним монографијама стручног и научног карактера; ствараоца у књижевности, ликовној, музичкој уметности, познатих у државним границама и европским просторима; наставника - ментора чији су ученици освојили награде на државним и међународним такмичењима; и ствараоци у спорту заузмају значајно место. У „Лексикону“ су имена наставника добитника Светосавске награде - највећег признања у Републици Србији за изузетне резултате у области образовања и васпитања; наставници који су проглашени најбољим едукаторима у Републици Србији; наставници добитници награде градова у којима раде. Занимљив је и податак да је најстарији стваралац, један од 1.000 обухваћен овим пројектом стар 92, а најмлађи 28 година. Један број је за ових четири године настанка „ Лексикона “ нажалост преминуо.
- Ваша дела надилазе околину у којој сте стасали. Овим „Лексиконом“ постаће доступна широј како педагошкој популацији, тако и осталим грађанима - рекао је проф. Kундачина, додавши да је једини критеријум за одабир ових 1.000 наставника њихово стваралаштво, шта су направили, а не какве су дипломе стекли. По његовом мишљењу, сертификати не значе ништа уколико нема стваралаштва.
Професор је упутио речи захвалности сарадницима, члановима редакције, графичком дизајнеру, укратко свима који су учествовали на стварању овог издања, посвећено и максимално озбиљно, стриктно се придржавајући унапред дефинисаним критеријумима, и зато ниједном од 1.000 наставника нико не може оспорити место у овом издању.

Фестивал дечијих права

У уторак 19. 11. 2019. године наша школа је, у сарадњи са ОШ "Милица Стојадиновић Српкиња" из Врдника и Дечијом установом "Дечија радост" из Ирига организовала низ активности поводом Фестивала дечијих права.
Најпре су ученици од првог до четвртог разреда присуствовали позоришној представи у фискултурној сали.
Затим су ученици првог разреда посетили другаре у вртићу и уживали у спортским активностима, а онда другаре позвали у нашу школу.
У фискултурној сали прпиремили смо програм који је подразумевао вршњачку едукацију. Ученици од првог до четвртог разреда су нас сликом - паноима, и стихом - кроз песме инспирисане управо дететом, провели кроз дечија права. Ученици од петог до осмог разреда имали су други задатак, они су се упознали са Kонвенцијом о правима детета, те су виртуелним путем "одмерили снаге" са ученицима из Врдника. Шта то значи? Путем Kахоот апликације такмичили су се ученици 5. и 6. разреда наше школе и ученици 5. и 6. разреда врдничке школе. Исти случај био је са седмацима и осмацима
Победу су однели ученици 5. разреда из Врдника, и ученици 7. разреда из Ирига.
Победници су добили пригодне награде, а сви присутни бомбоне.
Лепо смо се играли, дружили, такмичили, засладили,
И сви заједно нешто занимљиво радили.



У прилозу су линкови, ако и ви желите да одиграте квиз. :)

АКТИ ШКОЛЕ

ЈАВНЕ НАБАВКЕ

СТРУЧНИ ТИМОВИ

КУТАК ЗА РОДИТЕЉЕ